Home / Blog / John Goodenough: Premiu Nobel è Pioneer di Tecnulugia di Batteria di Lithium

John Goodenough: Premiu Nobel è Pioneer di Tecnulugia di Batteria di Lithium

29 Nov, 2023

By hoppt

John Goodenough, chì hà ricivutu u Premiu Nobel à l'età di 97 anni, hè un testimoniu di a frasa "Goodenough" - in verità, hè statu più cà solu "abbastanza bè" in furmà a so vita è u destinu umanu.

Natu u 25 di lugliu di u 1922 in i Stati Uniti, Goodenough hà avutu una zitiddina solitaria. A minaccia constante di divorziu trà i so genitori è un fratellu anzianu preoccupatu di a so vita hà purtatu à Goodenough à spessu truvà cunsulazione in solitudine, cù solu u so cane, Mack, per cumpagnia. Luttendu cù a dislexia, u so rendimentu accademicu ùn era micca stella. In ogni casu, u so amore per a natura, sviluppatu durante i so vagabondi in u boscu, catturà farfalle è marmotte, hà alimentatu una passione per spiegà è capisce i misteri di u mondu naturale.

Mancatu d'affettu maternu è affruntendu u divorziu di i so genitori durante i so anni cruciali di u liceu, Goodenough era determinatu à eccellere accademicu. Malgradu i difficultà finanziarii è avè da juggling impieghi part-time per permette a so scola in l'Università di Yale, hà perseveratu in i so anni di liceu, anche se senza un focus accademicu chjaru.

A vita di Goodenough hà fattu un turnu quandu hà servitu in a Forza Aria di i Stati Uniti durante a Siconda Guerra Munniali, più tardi hà trasfurmatu per perseguite u so sognu in a scienza à l'Università di Chicago. Malgradu u scetticismu iniziale da i so prufessori per via di a so età, Goodenough ùn era micca intesu. I so studii di dutturatu in fisica in l'Università di Chicago è i successivi 24 anni di permanenza in u Laboratoriu Lincoln di u MIT, induve hà sfondatu in u muvimentu di ioni di lithium in solidi è a ricerca di fundazione in ceramica à u statu solidu, hà stabilitu e basi per i so successi futuri.

Goodenough durante u so serviziu
Goodenough durante u so serviziu

Hè stata a crisa di u petroliu di u 1973 chì hà pivotatu l'enfasi di Goodenough versu u almacenamentu di energia. In u 1976, à mezu à i taglii di u budgetu, si trasfirìu à u Laboratoriu di Chimica Inorganica di l'Università di Oxford, marcà un turnu significativu in a so carriera à l'età di 54 anni.

A ricerca di Goodenough à a fini di l'anni 1970, un tempu quandu i prudutti elettronici diventenu populari, era cruciale. Hà sviluppatu una nova bateria di lithium cù l'ossidu di cobalt di lithium è u grafitu, chì era più compactu, hà avutu una capacità più altu, è era più sicura di e versioni precedenti. Questa invenzione hà rivoluzionatu a tecnulugia di batterie di lithium-ion, riducendu i costi è rinfurzendu a sicurità, ancu s'ellu ùn hà mai prufittuatu finanziariamente da questa industria multimiliardaria.

U supervisore di u duttore di Goodenough, u fisicu Zener
U supervisore di u duttore di Goodenough, u fisicu Zener

In u 1986, vultendu in i Stati Uniti, Goodenough cuntinuò a so ricerca à l'Università di Texas in Austin. In u 1997, à 75 anni, hà scupertu u fosfatatu di ferru di lithium, un materiale di cathode più prezzu è più sicuru, chì hà più avanzatu a tecnulugia di l'elettronica portatile. Ancu à 90 anni, hà cambiatu u so focusu à e batterie di u statu solidu, esemplifiendu l'apprendimentu permanente è a ricerca.

Goodenough à l'Università di Oxford
Goodenough à l'Università di Oxford

À 97 anni, quandu hà ricevutu u Premiu Nobel, ùn era micca a fine per Goodenough. Cuntinueghja à travaglià, cù u scopu di sviluppà una super batteria per almacenà energia solare è eolica. A so visione hè di vede un mondu senza emissioni di vitture, un sognu chì spera di realizà in a so vita.

U viaghju di a vita di John Goodenough, marcatu da un apprendimentu implacable è da superà e sfide, dimostra chì ùn hè mai troppu tardi per ottene a grandezza. A so storia cuntinueghja cum'è persegue incessantemente a cunniscenza è l'innuvazione.

vicinu_biancu
chiudi

Scrivite a dumanda quì

rispondi in 6 ore, ogni dumanda hè benvenuta!